Koncem července komunita okolo Google Analytics oznámila zajímavou novinku pro všechny mobilní i webové analytiky: všechna data z webu i mobilní aplikace budou k dispozici v jednotném přehledu Google Analytics. To vše bude umožněno díky novému typu služby „App + Web“, která umožní analýzu dat napříč zařízeními jako nikdy před tím. Díky tomu nás čekají i další novinky v přístupu k datům.
Pokud analyzujete webová i aplikační data, museli jste je doposud sbírat a následně analyzovat samostatně v Google Analytics a Firebase (případně jiných systémech). Snem každého analytika je jednoduché propojení těchto dat. Jejich integrace vám tak přinese ucelenější pohled na zákazníkovu cestu a zlepší fungování celého marketingu.
Při tvorbě nového účtu si můžete zvolit službu „App + Web“, která bude integrovat data z obou platforem. Uvidíte tak například, kolik uživatelů použilo nejprve vaši aplikaci a poté dokončilo objednávku na počítači. Z klasického přístupu k datům, kdy jsou data zkoumána z pohledu návštěvy a zobrazení stránky, Google Analytics přechází na metodu zkoumání pomocí události a parametru. To znamená, že se k událostem budou vázat různé proměnné, které poskytnou nové a více relevantní pohledy na data.
Nová funkce
enhanced measurement vám ulehčí práci s implementací. Pouhým kliknutím bez nutnosti kódování můžete aktivovat některé z nejběžnějších událostí, jako je zobrazení stránky, rolování, vyhledávání na stránce atd. Do budoucna můžeme doufat, že se možnosti implementace touto cestou budou rozvíjet.
Integrace mobilních a webových dat bude dostupná v beta verzi v následujících týdnech zatím jen pro účty Google Analytics 360. Pro detailnější přehled všech nových funkcionalit navštivte přímo
blog Google. Už teď je jasné, že tato nová funkce zpřesní vyhodnocování dat a pomůže zvýšit návratnost marketingu.
Aneta Hejnová, Web Analyst
Zdroj obrázků: Google blog