Kreativní stáž v IT firmě? Jde to!
24.07.2019
Kreativní stáž v IT firmě? Jde to!

Cleverlance věří v kreativitu a podporuje její rozvoj. I to je důvod, proč do portfolia svých aktivit přidala i jednu novou, stáž pro studenty reklamní a umělecké tvorby v kreativní divizi QUB Digital. QUB digital vytváří funkční design s využitím poznatků designu, UX a analytiky. Stážistky díky tomu měly příležitost zjistit, proč je i v kreativitě výhodné použít osvědčené postupy a techniky. Zkusily si rovnou své designy spojit s reálnými technologiemi.

Stáže pro kreativce v QUB Digital se účastnily Barbora a Veronika, studentky 2. ročníku Střední a Vyšší odborné školy reklamní a umělecké tvorby Michael. Během dvoutýdenní praxe měly za úkol vytvořit návrh mobilní aplikace na běhání. Dalším zadaným projektem bylo navrhnout originální potisk triček, připravit návrh e-shopu na jejich prodej a vytvořit strategii na jeho rozjezd.

QUB Digital ve své kreativní práci používá různé druhy metodik a postupů, s jejichž základy se měly možnost seznámit i stážistky. Jako první provedly průzkum trhu a díky němu zjistily, jaké podobné aplikace již existují a jaké konkrétní funkcionality konkurence používá. Naučily se efektivně používat rešerši a uvažovat nad tím, co a pro koho designují. Při samotné realizaci aplikace ji s námi průběžně konzultovaly. „Udělaly jsme několik návrhů, ale výsledek se nám pořád nelíbil. Dostaly jsme radu, ať vedle sebe poskládáme části běžeckých aplikací, které se nám líbí, a z mixu uděláme svůj vlastní návrh. A najednou to celé bylo super," hodnotí Bára přínos konzultací.

Blog trička.png

Kromě běžecké aplikace vytvářely i vlastní kolekci triček. Při tomhle projektu se naplno ukázala výhoda být jako kreativec součástí IT firmy: budoucí prodej své designové kolekce podpořily návrhem fashion e-shopu. Jeho realizace vyžaduje nejenom hezký design, ale promyšlení celého konceptu značky včetně fungování stránek.

Blog.png

Se stáží byly spokojené nejen studentky, ale i my v QUBu. Bylo zajímavé a inspirativní mít v kanceláři novou generaci designerů, předávat jim své znalosti, ale zároveň i čerpat podněty z jejich strany. Do budoucna určitě podobnou stáž zopakujeme.

Aneta Hejnová, QUB – Web analyst