Jak to celé vzniklo?
Akce pro naše zaměstnance děláme u nás na HR v Cleverlance rády a s chutí. Někdy se snažíme být kreativní a vymýšlíme nové aktivity, jindy zase sázíme na ty, které se již osvědčily. Jedno je ale pořád stejné – usilujeme o to, aby byli naši lidé spokojení a třeba na to i později zavzpomínali. Ve většině našich týmů je mužská převaha, a proto se nám ne jednou vyplatilo zaměřit se na jejich chuťové buňky. Jednoho dne v létě jsme si pak řekly, proč to jednoduše nespojit s dobrou věcí? A tak vznikl nápad na naši zářijovou charitativní akci Pečeme pro dobrou věc. Prakticky celé léto jsme se těšily a plánovaly, co budeme péct, chvílemi se nadšení střídalo s obavou, zda se akce povede a bude o ní zájem. Touha zkusit něco nového a zároveň prospěšného nás však hnala kupředu, a tak jste nakonec všichni mohli být svědky první akce ve firmě, kde jsme pro své kolegy samy připravovaly něco na zub.
Správná propagace a příprava celé akce
Před konáním akce bylo důležité vymyslet správnou taktiku, aby se o našem charitativním pečení dozvědělo co nejvíce zaměstnanců. Jasným favoritem byl od začátku letáček, který s krátkým a výstižným textem, ve kterém představíme organizaci, kam výtěžek poputuje a s obrázkem dobrého jídla, pověsíme na firemní intranet. Tak byl do celé akce zapojen i náš grafik, který se celého úkolu skvěle zhostil – důkazem byl obrovský počet zájemců o samotné pečení. Jelikož jsme si ale stále nebyli jisté, jestli o akci bude zájem i z druhé strany, jejich pomoc jsme odmítali.
I my samy jsme se při pečení držely spíše zkrátka. Snažily jsme se řídit heslem: „není důležitá kvantita, ale kvalita“. A ač zněl tento plán naprosto jasně, každá z nás měla po pečení naprosto stejnou myšlenku v hlavě – „vždyť mně se to ale vůbec nepovedlo“. S provinilým pocitem jsme se všechny společně s pizzovými šneky, quichem, jablečným závinem, kefírovou buchtou, muffiny, bezlepkovou bábovkou a chlebíčky sešly brzy ráno v kanceláři a napjatě jsme očekávaly, co se bude dít.
Průběh akce
Navzájem jsme obhlédly naše výtvory, a ujistily jsme se, že všechno vypadá dobře a vytipovaly si, co jedna od druhé koupíme. Poté jsme v učebně vše připravily, pěkně naaranžovaly a už se jen těšily, až dorazí první zájemci. Ti se ukázali hned vzápětí – štěstí nám hrálo do karet, jelikož začínal zrovna management meeting. Vidina meetingu s chutnou snídaní se manažerům velmi zalíbila a my jsme byly velmi rády, že se věci daly tak rychle do pohybu. Jak se informace o akci postupně šířila i mezi ostatní zaměstnance, začínaly mizet koláče a chlebíčky a v 11 hodin už na stole nezbylo nic. Až takhle velký byl o akci zájem! Moc nás potěšilo, že všem nejenom zachutnalo, ale hlavně že se rozhodli přispět na takovouto akci.
Pár slov na závěr
Na závěr bychom Vám rády představily naší premiérovou akci Pečeme pro dobrou věc v číslech. Chutné sladké i slané výrobky upeklo a připravilo pět kolegyň z HR. Děvčatům nákup ingrediencí a příprava spolu s pečením trvala v celkovém součtu patnáct hodin a na všechny výrobky se spotřebovalo:
- 680 g cukru
- 800 g mouky
- 250 g čokolády a kakaa
- 160 g másla
- 270 g šunky a sýra
- 850 ml mléka a smetany
- 250 ml oleje
- 4 balení listového těsta
- 13 ks vajec
- několik lžiček soli, protlaku, provensálského i jiného koření.
Samotná a především úspěšná akce započala aranžováním výrobků, končila posledním koupeným chlebíčkem a trvala okolo čtyř hodin, ale i tak námi vybraná charita dostane 8 670,- Kč.
Děkujeme Všem, kteří se této akce účastnili a přispěli tak na dobrou věc!
Míša Krejčová, Zuzka Kulíšková, Vanda Petržílková, Katka Stejskalová, Petra Bednaříková