Úspěch nekončí s Happy Endem
28. 11. 2017
Úspěch nekončí s Happy Endem

​​Není velké množství firem, které mohou po pravdě říct, že v jádru jejich byznysu leží záchrana lidských životů. Mezi ty, které mají právo se takovým způsobem popsat, patří Happy End, přední český dodavatel prostředků pro řešení úniků kapalin, bezpečnost práce a protipožární ochranu u nás. Díky jejich produktům se nebezpečné situace dají řešit dřív, než z nich vyrostou katastrofy. A společnosti Happy End zabraňování malým i velkým katastrofám jde náramně. Z původně malé firmy se rozrostla na jednoho z místních lídrů a nyní dodává svoje zboží i do zahraničí. Screen Shot 2017-11-28 at 11.30.45.png​Růst firmy je samozřejmě radostný proces, ale zároveň patří k těm nejnáročnějším na organizaci. A právě v této fázi nastoupila Cleverlance, aby pomohla lidem v předních liniích tohoto úspěchu ukočírovat svůj čas i nutnou administrativu.

O obchodním zástupci a k​ouzelném zrcátku

Happy endy najdeme především v pohádkách. A stejně tak jako dospělí často přestanou umět ocenit dobře vyprávěnou pohádku, podle mě lidé v dnešním rozvinutém světě neumí ocenit magičnost IT vymožeností. Mít možnost vyrazit na cestu do jiného města, vytáhnout magické zrcátko (jako např. tablet) a zjistit všechny potřebné informace pro naplánované pracovní úkoly, je - alespoň pro mě - pořád ještě kouzelné.

aplikace pro obchodníky

My jsme vypracovali podobně čarovně fungující aplikaci pro interní využití zaměstnanci Happy Endu, konkrétně jejich obchodními zástupci. S růstem společnosti se samozřejmě zvyšoval i počet zákazníků a objem objednávek. Právě obchodní zástupci musí s těmito zákazníky navazovat a udržovat dobré obchodní vztahy, znát všechna specifická zákoutí firemní nabídky a umět vytvořit objednávku nejlépe odpovídající potřebám klienta. Naše aplikace, běžící na kouzelném tabletovém zrcátku s iOS, jim umí pomoci ve všech povinnostech. Především tím, že skrze jednu aplikaci získá obchodní zástupce přehled o všem potřebném a snadno pak skrze ni vypracuje i příslušnou dokumentaci. Tak například naše interní aplikace pro Happy End umí:

Informovat obchodníka o stávajících klientech: Všechna důležitá data o zákazníkovi, jako adresa, kontaktní osoby, obrat, produktové portfolio, vývoj, platební morálka, poslední schůzky, reklamace, telefonáty jsou k okamžitě k dispozici.

Informovat o příležitostech: Je snadné rozdělit jednotlivé klienty podle důležitosti, lokality atd. Při naplánování schůzky aplikace ohlásí obchodnímu zástupci, jaké firmy se nachází v okolí smluveného místa.

Šetřit a organizovat čas: Přehledný kalendář poskytuje informace o nových událostech a notifikuje uživatele o plánovaných schůzkách.

Usnadnit práci s dokumentací: Zápisy ze schůzek, cenové nabídky nebo emaily jsou jednoduše přístupné, přehledné a vždy po ruce.

Usnadnit přístup k informacím o produktech a skladových zásobách: Znalost sortimentu firmy i jeho dostupnost na jednotlivých skladech cestuje kamkoliv spolu s obchodním zástupcem.​

Hladká plavba bez vodopádů

Práci na aplikaci pro obchodní zástupce Happy Endu provázela (a provází) vzájemná důvěra, která se promítla i do kvality dodaného řešení. Klasický model vývoje (tzv. vodopádem), řeší jednotlivé fáze, tzn. analýzu, design, programování a testování, jako oddělené jednotky. Takové rozdělení práce může fungovat, ale v případě, že je nutné implementovat změny, může také hodně brzdit a prodražovat celý proces vývoje. Agilní vývoj se naopak ke všem fázím staví jako k souběžným, kontinuálním činnostem. Pro správné fungování agilního vývoje software je extrémně důležitá dobrá zpětná vazba. A zatímco u jiných řešení lze uživatelské testování provést až jako poslední krok, v podstatě jako tečku za vývojem, u Happy Endu jsme informací od uživatelů mohli využít ke zlepšování funkčnosti aplikace. Tým obchodních zástupců jedné firmy je relativně malá jednotka lidí, kteří vědí, co potřebují a jak by jim tabletová aplikace měla ulehčit práci. Díky agilnímu přístupu a dobré zpětné vazbě jsme proto mohli vytvořit aplikaci přímo na míru.

obchodujeme mobilně

Implementace našeho řešení v praxi probíhá bezvadně a my jsme rádi, že pomáháme Happy Endu pomáhat jejich zákazníkům. Od zadání, přes vývoj až po dodání a support, celý příběh naší spolupráce má jednoznačně pozitivní průběh. Skoro jako v té pohádce.


Lukáš Horák

  • Walter Pavliš řeší záhady a vrhá se do výzev

    V Cleverlance máme tendenci zaměstnávat výrazné osobnosti, které do světa IT přinášejí neotřelé pohledy a jedinečné zkušenosti. Nejinak je tomu i u...
  • Krev, pot a testy

    Je to vždycky smutná situace: vaše kdysi oblíbená aplikace už rok nedostala pořádný update s novými užitečnými funkcemi, ačkoliv dříve bývala...
  • Do práce na rekole!

    Každý rok se Cleverlance připojuje do květnové výzvy Do práce na kole. Každý rok se chci, jako nadšený cyklista, do této výzvy zapojit taky. Zatím...
  • Slovníček pro začínající testery

    Ono se řekne, otestovat software. Ať už jste začínající tester, nebo stojíte na straně firmy, která si svou aplikaci chce nechat testovat, zjistíte,...
  • 5 nejlepších nootropik na zvýšení produktivity.

    Znáte to - někdy se potřebujete soustředit, ale zrovna to nejde. Káva už nepomáhá. Existují ale i jiné legální možnosti, jak svůj mozek podpořit. ...
  • Va? Neva? Java.

    A je to tu zase – máme tu další Java Clever akademii. Letos půjde již o 7. ročník této akce.  Ideální start pro ty, kteří vědí, co chtějí –...
  • Analytika musí být součástí design procesu

    Moderní firmy, které řeší svou webovou či mobilní aplikaci, už dávno nesledují jen funkční stránku. Že aplikace dělá, co má, by mělo být...
  • Jak začít s ferratami

    Teplejší počasí je už za rohem a s ním se samozřejmě rozjíždí i skalní sezóna nám, lezcům. Pokud za pěkného počasí poběžíte nebo pojedete na kole či...
  • 6 způsobů, jak si připravit dobrou kávu

    Možná máte rádi espresso z kvalitního pákového přístroje. Ale je tolik dalších způsobů přípravy kávy. Jaký z nich je nejvhodnější pro kávového gurmeta...