Proč konzultanti kupují kreativu
24.04.2019
konzultanti kupují kreativu
Proč konzultanti kupují kreativu

Na začátku dubna New York Times přinesly zprávu, že konzultační firma Accenture kupuje kreativní agenturu Droga5. Ta se se svými více jak 500 zaměstnanci stane součástí Accenture Interactive.

Toto spojení je zajímavé hned ze dvou pohledů. Za prvé strategicky a konzultačně orientovaný byznys se propojuje s kreativně orientovaným byznysem. A za druhé, kreativita jako taktický nástroj se po éře konzultačních firem vrací masivně do hry.

Droga5 je v současnosti jednou z nejznámějších nezávislých reklamních agentur v USA. Tato společnost založená Davidem Drogou reprezentuje kreativitu ve své nejčistší podobě. Nyní se má prolnout s kulturou konzultačních a technologických firem. Tyto světy nemohou být vzdálenější. Jeden produkuje špičkové výstupy v podobě TV spotů a kampaní, ten druhý slajdy s výsledky výzkumů, které jsou dnes často doprovázeny technologickými řešeními. Party kreativců tak budou sedět kolem jednoho stolu s konzultanty a společně hledat, co je pro jejich klienta nejlepší.

Tohle propojení je rozhodně dobrou zprávou pro kreativce, kterým nestačí přijít s úspěšnou, nicméně stále jednorázovou reklamní kampaní, ale záleží jim na dodání dlouhodobého komplexního zákaznického prožitku. Stejný cíl mají poměrně dlouho i klienti snící o dodavateli, který je schopný propojit brand a technologii skrze všechny zákaznické touchpointy. Uvědomují si, že po dekádě soustředění se pouze na technologie a automatizaci procesů je to právě kreativita a její způsob komunikace směrem k zákazníkům, která vše oživuje a dává věcem smysl.

Jestli se způsoby přístupu k řešení potřeb klientů propojí ke společnému cíli, nebo zůstanou mentálně, a tedy i procesně odděleny, tak jak je tomu doteď, zůstává zatím velkou neznámou. Krok Accenture přesto není ojedinělý. Naopak, reflektuje trend rychle se měnícího konkurenčního prostředí. Propojení technologií, značky a kreativity, které v dávných dobách odstartoval Apple, se pomalu, ale jistě stává podmínkou přežití. Můžeme tak očekávat další akvizice kreativních týmů ze strany konzultačních a technologických společností.

Michal Hořava